Galeria „Zielona” - filia Biura Wystaw Artystycznych w Kielcach, al. Mickiewicza 7, Busko-Zdrój
Wernisaż w czwartek 24 października o godz. 18:00, ekspozycja do 15 listopada 2019
Moje kompozycje suprematyczne składają się z elementarnych form graficznych; niejednokrotnie są odrealnione, oderwane i pozbawione kontaktu z formami rzeczywistymi; pokazują odczucia towarzyszące odbiorowi dzieła, a nie to, co obrazują – pisze o swoich pracach artysta.
Artur Dziwirek precyzyjnym kadrem wykrawa z industrialnych przestrzeni i dzieł nowoczesnej architektury swoje dynamiczne kompozycje, najczęściej oparte na diagonalnych podziałach linii i płaszczyzn.
Jego prace charakteryzuje wyjątkowa czystość podziałów, dźwięczność kolorów, regularny rytm światła i cienia oraz, nieobciążona literackim przekazem, efektowna uroda abstrakcji – skontrowana jednakże świadomością stojącego za nią świadectwa rzetelnej fotografii, przedstawiającej fragment konkretnej, materialnej rzeczywistości. Sporadyczna obecność pojedynczej ludzkiej sylwetki, z jednej strony swą organicznością humanizuje i ożywia ich zimną, geometryczną przestrzeń – z drugiej zaś, znieruchomiała i płaska, sama staje się jednym z jej kompozycyjnych elementów.
Twórczość Artura Dziwirka określa autorskie balansowanie na krawędzi czystej abstrakcji i rzetelnego dokumentu detalu, dające w rezultacie indywidualną i wizualnie atrakcyjną wypowiedź twórczą
– napisała o twórczości Artura Dziwirka dyrektor BWA w Kielcach Stanisława Zacharko-Łagowska
Suprematyzm – kierunek w sztuce abstrakcyjnej stworzony w 1915 roku przez rosyjskiego malarza polskiego pochodzenia Kazimierza Malewicza.
Artur Dziwirek jest od 2007 roku członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików, gdzie od 2018 roku pełni funkcję prezesa Zarządu Okręgu Świętokrzyskiego. Urodzony w Białymstoku, na stałe mieszka w Kielcach. Fotografią zainteresował się w latach osiemdziesiątych XX wieku.
Głównym tematem twórczych zainteresowań artysty jest fotografia architektury, w której poszukuje specyficznych fragmentów, detali. W jego fotografiach dominuje nurt konstruktywistyczny i minimalistyczny. Od 2003 roku jest członkiem Klubu Fotograficznego CKF w Kielcach, od 2005 współpracuje z Fotoklubem MCK w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jest aktywnym uczestnikiem oraz organizatorem plenerów ZPAF oraz Fotoklubu MCK. Od roku 2007 bierze udział w plenerach fotograficznych Art-Eko zakończonych wystawami poplenerowymi. Uczestniczył w plenerze fotograficznym „Decentryzm” w Józefowie nad Wisłą, zwieńczonym wystawami w Ostrowcu Świętokrzyskim, Warszawie (2009 i 2010), oraz ekspozycją „Decentryzm, człowiek jako ukryta dominanta” w Nowym Jorku i w Vancouver (2012). Uczestnik Międzynarodowego Pleneru Fotograficznego „Wenecja” (Włochy 2014).
Uczestnik dorocznych wystaw zbiorowych Fotoklubu MCK w Ostrowcu Świętokrzyskim (2006 – 2017) oraz Okręgu Świętokrzyskiego ZPAF w Kielcach (2007 – 2017). Stały uczestnik Międzynarodowego Przeglądu Fotograficznego „Ponidzie” 2012 – 2017. Uczestniczył w Interdyscyplinarnym Konkursie Plastycznym Województwa Świętokrzyskiego „Przedwiośnie 41” (2018). Autorska wystawa fotografii „Supremus” w Biurze Wystaw Artystycznych w Kielcach (2018), wystawa zbiorowa „Kapitał Sztuki – Suplement 2018” (BWA Kielce), „Doroczna” – Ostrowiec Świętokrzyski, Plener Fotograficzny „Rejowiec” (2019), wystawa z okazji 40-lecia Okręgu Świętokrzyskiego ZPAF (WDK Kielce), Piknik Fotograficzny „180 lat fotografii” (Podzamcze Chęcińskie 2019). Wystawa indywidualna w Galerii Sztuki Tadeusza Czarneckiego w Radoszycach (2019).