Katarzyna Skupień i Piotrek Śniadowski | Pejzaż - dwa spojrzenia
Galeria Kuźnia - Ośrodek Kultury Norwida, Os. Złotego Wieku 14, Kraków
Wernisaż w piątek 7 listopada o godz. 18:00, ekspozycja do 3 grudnia 2025
Wystawa w ramach obchodów 70 lecia Krakowskiego Klubu Fotograficznego
Dwoje krakowskich fotografów przedstawia swoje subiektywne fotograficzne exploracje natury daleko od miasta i zaraz za murami miasta. Dwie różne wizje, dwie różne wrażliwości, dwa uzupełniające się spojrzenia, które ukazują jak różne emocje może budzić natura. Fotografie Katarzyny i Piotrka to pejzaże z dwóch perspektyw - „pejzaż w dwóch spojrzeniach”.
Katarzyna Skupień: „Pejzaż – sentymentalna podróż w czasie”
Dzieciństwo, czas spędzony na wsi, gdzie piękno przyrody polskiej pozostawiło we mnie obrazy, które próbuję teraz na nowo wyszukiwać ,staram się odnaleźć fotografując- to jaki wpływ na przyrodę mają ludzie, jak ją zmieniają, bądź pozostawiają samej sobie, a ona w swej dzikości zabiera sobie nieuprawne już tereny w swoje posiadanie.
Urodzona w Krakowie w 1968 roku. Pierwsze kroki z fotografią stawiała w roku 1986.
Od 2002 bierze udział w różnych konkursach fotograficznych, od 2004 należy do Krakowskiego Klubu Fotograficznego. Uczestniczyła w spotkaniach i zajęciach fotograficznych „Grupy N”, później „Grupy Subiektywnej” przy Krakowskim Towarzystwie Fotograficznym.
Piotrek Śniadowski: „Pejzaż - topografia subiektywna”
Pejzaż, krajobraz, landszaft to dla mnie ta fotografia robiona poza miastem, ta w której natura wychodzi na pierwszy plan przed tworzywem człowieka. W mojej fotografii jest natura, która dominuje, natura która się zabliźnia, natura która przez swą „ojczystość” jest sentymentalna, natura która przez swą obcość jest egzotyczna. Pomiędzy fotografią natury w stylu „nowej topografii” a klasycznym pejzażem Ansela Adamsa,
widzę naturę w stanie przed metastazą ingerencji człowieka. Aczkolwiek, ślad człowieka lub jego brak są zawsze obecnym i decydującym kontekstem.
Fotografia jest jego pasją od bardzo dawna. Interesuje go zarówno teoria, historia jak i praktyka fotografowania. Zawsze w centrum jego uwagi była możliwość wyrażenia się w czerni i bieli. Uprawia jednocześnie tradycyjną fotografię srebrową i cyfrową…
